Fotoğrafçı çekim yaparken önce kendine şu soruyu sormalı: “Çekiyorum ama nasıl?”. Bu soru araştırma ve uyarı sorudur. Sizi arayışa, daha doğrusu düşünmeye yönlendirir. Düşünerek yaptığınız bir işte akıl yolu vardır. Sizi bir adım ileri taşır. Bunu kendine sormadan düşünmeden deklanşöre basan kişiye göre sizi bir hamle öteye ve başarıya ulaştırır.
Yazı ve Fotoğraflar: İbrahim Zaman
Fotoğrafçı çekim yaparken önce kendine şu soruyu sormalı: “Çekiyorum ama nasıl?”. Bu soru araştırma ve uyarı sorudur. Sizi arayışa, daha doğrusu düşünmeye yönlendirir. Düşünerek yaptığınız bir işte akıl yolu vardır. Sizi bir adım ileri taşır. Bunu kendine sormadan düşünmeden deklanşöre basan kişiye göre sizi bir hamle öteye ve başarıya ulaştırır. Daha önce böyle düşünmediyseniz şimdi deneyin, ne kadar faydalı olduğunu yaşayarak göreceksiniz. Bizim burada verdiğimiz örnekler sadece öneri düzeyindedir. Siz buradan yola çıkarak kim bilir ne fotoğrafik değerler ortaya koyabilirsiniz. Haydi, bakalım kolay gelsin…
Diyelim ki antik kentleri fotoğraflamak için yola koyuldunuz. Patara’da çekime başladınız. Patara kapısını çekip yola devam etmeyiniz.
Etrafa bakın ve başka neler yapabileceğinizi düşünün. Örneğin kapının nasıl bir mekânda olduğunu fotoğraf diliyle anlatabilirsiniz.
Ayrıca yakınında gördüğünüz bir Lahit fotoğrafik bir zenginlik için iyi bir başlangıç olabilir. Lahdi ön plana alıp kapıya bakabilirsiniz. Fakat irtibat konusunda kopukluk olmamalı. Üstteki karede görüldüğü gibi irtibatlı olmalıdır.
Biraz daha geniş açı objektif kullanarak Lahde anıtsal bir görünüm kazandırabilirsiniz. Dolayısıyla Lahit başrol, kapı ise ikinci rolde kalacaktır.
Başka bir uygulamada Patara Kapısını daha da anıtsal ve dinamik göstermek isteyebilirsiniz. Bunun için de geniş açı ile alttan bir bakış uygun olacaktır.
YORUMLAR